Home / Köpvillkor

Köpvillkor

ALLMÄNT

Äppelkusten.se ägs och drivs av Nimis affärsutveckling. Denna webbutik drivs av Nimis affärsutveckling i samarbete med Österlens skafferi.

PRISER

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.

MINIMUM ORDER

Det finns inget minsta ordervärde.

BETALNING

Betalning kan ske via bankgiro samt bank- betal- eller kreditkort som är kopplade till Visa och MasterCard. Kortbetalningar sker via PayPal. Vänligen observera att leveransmottagarens namn och adress måste överenstämma med kort/kontoinnehavarens namn och adress.

FRAKT

Vi tillämpar en fast fraktkostnad på 65 kr per försändelse.

LEVERANSTID

Leveranstiden för lagervaror är 2–5 vardagar inom Sverige. Om en vara avviker från den utlovade leveranstiden kontaktar vi er via e-mail eller telefon. står för den extra fraktavgiften som uppkommer vid delleverans. Vid leveransförsening äger konsumenten rätt att häva sin beställning. Om detta skulle inträffa kontakta oss skriftligt till info@appelkusten.se.

SEKRETESS

Vi garanterar att dina personuppgifter aldrig lämnas ut till tredje part.

BYTESRÄTT

Byte av vara måste ske inom 14 kalenderdagar efter köp. Skulle en vara visa sig vara använd, eller i annars ej godtagbart skick när vi har mottagit returen förbehåller vi oss rätten att underkänna bytet. I ett sådant fall returneras den befintliga varan åter till kunden och erlagd fraktkostnad återbetalas ej. Notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

ÖPPET KÖP

Du har rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss först via email info@appelkusten.se innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig. Skulle en vara visa sig vara använd, eller i annars ej godtagbart skick när vi har mottagit returen förbehåller vi oss rätten att underkänna returen. I ett sådant fall returneras den befintliga varan åter till kunden. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Observera att vi inte återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden. Vi har ej öppet köp på REA- eller beställningsvaror.

REKLAMATIONER

Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss inom 14 dagar på e-mail info@appelkusten.se. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

TRANSPORTSKADOR

Vi är ansvariga för att varan kommer fram till dig oskadad. Därför är det viktigt att du omgående rapporterar eventuella skador eller bortkommna varor till oss på info@appelkusten.se. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad eller uppbruten, skall du omedelbart reklamera detta till utlämningsstället alternativt till speditören samt behålla emballaget.

ÖVRIGT

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

FORCE MAJEURE

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

x